De Range Rover Sport toont met het ontwerp van zijn neus zijn kracht als SUV. Twee modern vormgegeven LED-koplampen omsluiten de opvallende grille met honingraatraster. De prominente Range Rover-belettering vormt de kroon op het ontwerp. In de krachtige voorbumper zitten grote luchtinlaten die passen bij de grote prestaties en sportiviteit van de auto.
Alles aan het ontwerp van de Range Rover Sport straalt vooruitgang uit. Vooruitgang op het gebied van autodesign, maar vooral een sterke drang om vooruit te gaan, ongeacht de ondergrond. De voorruit die in een scherpe lijn oploopt en de daklijn die vervolgens afloopt richting de grote achterspoiler, onderstrepen dit. Ook de strakke, aerodynamische afwerking en krachtige houding zijn karakteristiek voor dit model. De op de flanken doorlopende koplampen en achterlichten en de standaard 20 inch lichtmetalen velgen vervolmaken het design.
Onder de schaduw van de achterspoiler vindt u de achterzijde van de auto, krachtig en compact. De achterbumper ligt laag en de geïntegreerde uitlaateindstukken horen bij een auto die zo sportief is als deze. De achterlichten zijn voorzien van LED-technologie en richtingaanwijzers met animatie.
Vanbinnen is de SUV even luxe als sportief. Dit ziet u terug in de stoelbekleding van generfd leder en de optionele uitvoeringen in exclusief Windsor leder of Semi-aniline leder, maar u kunt nu ook kiezen voor Ultrafabrics™ niet-leder. Het interieur is af te werken in hoogwaardige materialen als houtfineer en Extended Carbon Fibre. U zit in een ideale rijpositie met de verhoogde Sports Command Driving Position. Met de optionele configureerbare ambianceverlichting kunt u alles er nog fraaier uit laten zien en de sfeer in het interieur geheel naar uw hand zetten.
Tijdens het rijden heeft u het geavanceerde infotainmentsysteem tot uw beschikking, met een 13,1 inch touchscreen. Dankzij de haptische feedback voelt u hoe het scherm uw aanrakingen registreert, voor een fijnere gebruikservaring en meer focus op de weg voor u.
Hier bevinden zich ook schakelpaddles, voor soepele schakelhandelingen. De karakteristieke SportShift Selector stelt u ook in staat handmatig te schakelen. Andere bedieningselementen in het middenconsole onthullen zich pas als u deze nodig hebt, wat een opgeruimd gevoel geeft.
De Range Rover Sport geeft u volop mogelijkheden om onderweg veel mee te nemen. Er is standaard plaats voor vijf personen en met de optionele derde zitrij kunnen maar liefst zeven personen genieten van de luxe sportiviteit van de SUV.
Door de stoelen neer te klappen creëert u meer ruimte voor bagage. Deze loopt uiteen van 835 liter met alle stoelen op hun plaats, tot 1860 liter met de achterstoelen neergeklapt. Kleine accessoires kunt u bovendien op verschillende plaatsen gemakkelijk kwijt, zoals in het bovenste dashboardkastje en in de middenconsole met extra koelfunctie.
Wegrijden op uitdagende ondergronden gaat zonder problemen met Low Traction Launch. Zo stelt u het aandrijfkoppel perfect in om soepel weg te komen vanuit stilstand. Met All Terrain Progress Control stelt u op gladde ondergronden een vaste lage snelheid in, die als een cruise control wordt aangehouden, zodat u zich beter kan concentreren op de weg. Bij het afdalen van steile heuvels treedt de Hill Descent Control in werking, dat voor een constante afdaalsnelheid zorgt door de wielen individueel af te remmen.
De auto beschikt over een verbluffende doorwaaddiepte van maximaal 900 millimeter, zodat diepe plassen en beken geen probleem vormen. Via Wade Sensing ziet u informatie tijdens het waden en wordt u gewaarschuwd als u te diep dreigt te gaan.
In de Range Rover Sport kunt u alle kanten op met het veelzijdige Pivi Pro infotainmentsysteem. Zo treft u centraal in het dashboard een 13,1 inch touchscreen, waar u een veelvoud aan functionaliteiten eenvoudig bedient. Met het optionele Head-Up Display (standaard in Dynamic HSE-uitvoeringen) wordt belangrijke informatie op de voorruit geprojecteerd. Zo heeft u alle informatie die u nodig heeft en toch uw volle focus op de weg. Met het Rear Seat Entertainment kunt u ook de achterbank voorzien van vermaak, via 11,4 inch touchscreens.
Met de functies van het InControl-programma profiteert u van de uitstekende connectiviteit van Range Rover Sport. Zo krijgt u zeer nuttige en interessante route-informatie met Navigation Pro en Connect Pro. Dankzij het Online Pack profiteert u bovendien van een wifi-hotspot met data-abonnementen.
De Land Rover Remote-app stelt u in staat de auto op afstand te bedienen. Zo kunt u via de app de auto ontgrendelen, vergrendelen en de temperatuur van tevoren instellen. Als u de auto niet kunt vinden op een drukke parkeerplaats laat deze zich met subtiele licht- en geluidsignalen zien.
Voor uw veiligheid en rijgemak is de Range Rover Sport uit te rusten met meerdere geavanceerde ondersteuningssystemen. Zo kunt u standaard rekenen op het gemak van cruise control met Speed Limiter, remt de auto zelf bij een dreigende botsing met Emergency Braking en krijgt u een waarschuwing van Lane Departure Warning bij het onbedoeld verlaten van de rijstrook. Bij parkeren krijgt u hulp van de signalen van Park Distance Control voor en achter. Hier kunt u optioneel Adaptive Cruise Control aan toevoegen, waarmee de auto rekening houdt met de weggebruiker voor u. Met High-speed Emergency Braking grijpen de remmen ook bij hoge snelheid in. Door de achteruitrijcamera en de 360° Surround Camera toe te voegen wordt parkeren een peulenschil.
D250 3.0 liter zescilinder turbodiesel MHEV
Met deze aantrekkelijk geprijsde dieselmotor geeft u zichzelf een vermogen van 249 pk én een indrukwekkend koppel van maximaal 650 Nm.
D300 3.0 liter zescilinder turbodiesel MHEV
Deze krachtigere uitvoering van dezelfde motor komt met 300 pk aan vermogen en 650 Nm aan koppel.
D350 3.0 liter zescilinder turbodiesel MHEV
Deze krachtigste uitvoering van de Ingenium dieselmotor voorziet de auto van 350 pk aan vermogen en een koppel van 650 Nm.
P360 3.0 liter zescilinder turbobenzine MHEV
De instapuitvoering van de benzinemotoren komt met een fraai vermogen van 360 pk en 500 Nm aan koppel.
P400 3.0 liter zescilinder turbobenzine MHEV
Met 400 pk beschikt u over een geweldig vermogen met deze krachtige benzinemotor. Daarbij heeft u een maximaal koppel van 550 Nm.
P440e 3.0 liter zescilinder turbobenzine PHEV
Het nieuwe plug-in hybride programma van de Range Rover Sport begint met een pittige benzinemotor die ondersteuning krijgt van een 105 kW elektromotor. Het totale vermogen bedraagt 440 pk en 324 kW en 620 Nm aan koppel. Dit vertaalt zich in een topsnelheid van 225 km/h en een acceleratie van 0-100 km/h in 5,8 seconden.
P510e 3.0 liter zescilinder turbobenzine PHEV
De krachtigere plug-in hybride uitvoering van de Range Rover Sport heeft eveneens een elektromotor met 105 kW aan vermogen. Het totale vermogen is echter aanzienlijk groter, met 510 pk, 375 kW en 700 Nm aan koppel. De topsnelheid van 242 km/h de acceleratie van 0-100 km/h in 5,4 seconden zijn ook indrukwekkend.
P530 4.4 liter V8 turbobenzine
Deze benzinemotor brengt de SUV tot grote prestaties met zijn vermogen van 530 pk en 390 kW met 750 Nm aan koppel. Hierdoor bedraagt de topsnelheid maar liefst 250 km/h en de acceleratie van 0 naar 100 km/h is met 4,5 seconden razendsnel.
P575 5.0 liter V8 Supercharged benzine
Voor de Range Rover Sport SVR past alleen een zeer speciale motor. En met 575 pk en 423 kW aan vermogen en 700 Nm aan koppel is het dat zeker. In niet meer dan 4,5 seconden rijdt u vanuit stilstand 100 km/h in deze auto en de topsnelheid van 283 km/h is even verbijsterend als enthousiasmerend voor een SUV.
De Range Rover Sport is ook beschikbaar in een wel heel speciale uitvoering, de Range Rover Sport SVR, onderdeel van de Special Vehicle Operations van Range Rover. Met deze uitvoering biedt Range Rover u naast de extreem krachtige motor een hoge mate van exclusiviteit. Het rasterdesign van de grille is uniek en u kunt kiezen voor een middenbaan over de motorkap in Gloss Black Carbon Fibre, dat een fraai contrast geeft met de carrosseriekleur. De grote luchtinlaten en side vents in Narvik Black helpen bij de geweldige prestaties die de Range Rover Sport SVR op de weg laat zien. De 21 inch 5-Split Spoke lichtmetalen velgen in Satin Polished Grey en optioneel 22 inch 5-Split Spoke velgen in Gloss Black passen perfect bij de prestaties en uitstraling van de auto.
Het interieur is rijkelijk voorzien van exclusieve SVR-accenten, zoals het speciale logo in het stuur en in de speciale met Windsor leder beklede SVR Performance-stoelen. Het interieur is luxe en sportief afgewerkt in Satin Brushed Aluminium, Grand Black of Gloss Carbon Fibre. Lees op onze pagina over Range Rover SVR meer over de Special Vehicle-lijn van Range Rover.
De Range Rover Sport PHEV is de bijzonder zuinige variant van deze terreinwagen. De efficiënte combinatie tussen de benzinemotor en elektromotor stelt de auto in staat om met beperkte uitstoot sterke prestaties te leveren. De elektromotor zorgt voor een snelle acceleratie en springt bij met extra vermogen tijdens uitdagende beklimmingen, dankzij het direct beschikbare koppel.
De elektrische actieradius is bijzonder hoog: 113 km WLTP (in de praktijk tot 80 km). Benut de verschillende aandrijvingsmogelijkheden van de Plug-in Hybrid met de verschillende rijmodi: hybride, EV (volledig elektrisch) en energiebesparend. De accu van de Range Rover Sport PHEV laadt tijdens het rijden op door op de motor af te remmen en in minder dan een uur laadt u tot wel 80% met een 50 kW-snellader. Meer hierover leest u in ons artikel over de plug-in hybride auto’s van Land Rover en Range Rover.
De sportiefste onder de SUV’s staat voor u klaar bij Kimman. Wij hebben een grote verscheidenheid aan modellen in verschillende uitvoeringen en alle in piekfijne conditie.
Nieuw is de Range Rover Sport er vanaf € 104.549, de Range Rover Sport SVR heeft u vanaf € 213.311. Bekijk welk model het best bij u past en kom bij ons langs om de auto’s beter te bekijken. Neem contact op voor een offerte of een proefrit.
U ervaart een auto het best tijdens een proefrit. Geef de dag en het tijdstip van uw voorkeur door en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.