Vernieuwde Range Rover nu ook als plug-in hybride

Vernieuwde Range Rover nu ook als plug-in hybride
12 oktober 2017 Kimman berichten

VERNIEUWDE RANGE ROVER NU OOK ALS PLUG-IN HYBRIDE

  • Nieuw interieur met ongeëvenaarde verfijning
  • Nieuwe benzine-elektrische Plug-in Hybride-versie als boegbeeld voor sereen rijcomfort in Land Rovers vlaggenschip:
    – systeemvermogen: 297 kW (404 pk)/640 Nm
    – gecombineerd brandstofverbruik: 2,8 l/100 km volgens NEDC
    – gecombineerde CO2-emissie: 64 g/km volgens NEDC
    – elektrische range: 51 km
    – korte laadtijd: 2 uur en 45 minuten
  • Elegant en intuïtief Touch Pro Duo-infotainmentsysteem met twee touchscreens van hoge resolutie als digitale butler van de 21e eeuw
  • Range Rover SVAutobiography Dynamic met nog meer vermogen (415 kW/565 pk) koppelt de weelde van een zeer luxe interieur aan de prestaties van een supercharged V8-krachtbron (0-100 km/uur in 5,4 seconden)
  • Per direct te bestellen vanaf € 135.475,-

Meer dan ooit staat Range Rover voor het summum van luxueus reizen. Een model dat bijna vijftig jaar geleden is gepresenteerd voor gebruik in zowel het terrein als op de openbare weg is geëvolueerd tot een ongeëvenaard luxe SUV. De nieuwe Range Rover gaat opnieuw een stap verder met nog meer luxe en verfijning. Er komt een Plug-in Hybride-variant die hoogstaande prestaties koppelt aan efficiënt brandstofverbruik. Het interieurdesign is naar een exclusiever niveau getild, zowel qua comfort als technologie.

De voorstoelen zijn nieuw en op 24 manieren verstelbaar, met bredere en diepere kussens en standaard verwarmbare armsteunen. De ruimte achterin is opnieuw gestileerd zonder dat overigens enige concessie is gedaan aan de bagageruimte. Voor reizigers die onderweg willen werken zijn er tot wel zeventien connectiemogelijkheden, van gewone stopcontacten tot poorten voor USB en HDMI. Ook biedt de Range Rover een 4G wifi-hotspot voor maximaal acht mobiele devices. Er zijn ook talrijke handige opbergruimtes. Achterin is het ultiem relaxen dankzij Hot Stone-massagetechnologie met 25 massageprogramma’s.

De zittingen achterin zijn breder en zachter. De leuning is met een druk op de knop over 40 graden achterover te verstellen, waarbij de passagiers optimaal kunnen profiteren van de 186 mm extra beenruimte in de long wheelbase-versie (beenruimte totaal nu 1.206 mm). Het toonaangevende comfort blijkt verder uit de verwarmbare en te koelen zetels en uit de verwarmbare arm-, kuit- en voetsteunen. Uit het oogpunt van extra gemak en personalisatie zijn alle stoelfuncties ook te bedienen met een smartphone-app, zowel in als van buiten de auto.

‘Our customers are very clear about what they want from any new Range Rover. ‘Don’t change it, just make it better,’ they tell us, so everything we’ve done has been about enhancing our flagship SUV. After nearly 50 years the fourth generation Range Rover is the finest so far, ensuring the original luxury SUV remains the choice for discerning customers the world over.’
Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover

De klasse van het interieur tekent zich ook af bij het naadloos geïntegreerde infotainmentsysteem. Dat is het meest geavanceerde van Jaguar Land Rover ooit. Touch Pro Duo, codenaam ‘Blade’, combineert twee 10-inch touchscreens in de middenconsole. Informatie is van het ene naar het andere scherm te swipen. Lay-out en bediening zijn daarmee bijzonder intuïtief, met een ongekende functionaliteit.

Lees het volledige persbericht in de bijlage.

PR contact
Jaguar Land Rover Nederland
Aldo van Troost – PR Manager
T. 0345 68 88 42
M. 06 51 4224 70
E. avantroo@jaguarlandrover.com

WordPress Image Lightbox