DE CAPACITEITEN VAN DE LAND ROVER DEFENDER
De Defender heeft ongekende capaciteiten en is voorzien van allerlei (extra) opties, zodat u de auto in verschillende omstandigheden optimaal kunt benutten. Denk hierbij aan vering, trekgewicht, Terrain Response en Hill Descent Control.
ALL WHEEL DRIVE (AWD)
Het All Wheel Drive systeem van de Defender verdeelt de aandrijfkoppel op intelligente wijze over de voor- en achteras. De aandrijfkoppel kan hierdoor op ruig terrein, zoals zand, gras of sneeuw traploos worden verdeeld over de voor- of achterwielen. Hierdoor krijgt de auto meer grip. Wanneer de achterwielen tractie verliezen, kan voor optimale grip het aandrijfkoppel volledig naar één as worden gestuurd. Het Electronic Traction Control (ETC) is gecombineerd met het AWD-systeem om zo in zelfs de meest uitdagende omstandigheden voor een optimale rijbeleving te zorgen.
VERING
De Defender is voorzien van schroefvering en elektronisch gestuurde luchtvering. De wielophanging met schroefveren combineert een double wishbone-constructie vóór met een geavanceerde multi-link achterwielophanging. Dit zorgt voor een wendbaar en alert reagerend onderstel. De elektronisch gestuurde luchtvering garandeert een comfortabel rijgedrag. De rijhoogte kunt u variëren van een instapstand van 50 millimeter onder het normale niveau tot een hoge stand die 75 millimeter extra bodemvrijheid biedt. Voor extreme omstandigheden kan de rijhoogte met 70 millimeter worden verhoogd.
ELECTRONIC ACTIVE DIFFERENTIAL
Het Electronic Active Differential verzekert u altijd van de beste tractie. Het systeem reageert sneller en soepeler en is daardoor effectiever dan het remsysteem in situaties waar tractie wordt verloren. Om prestaties en capaciteiten nog verder te vergroten houdt het systeem het verschil in wielslip tussen het linker en rechter achterwiel onder controle.
CONFIGURABLE TERRAIN RESPONSE
Door de Configurable Terrain Response kunt u de instellingen van aandrijflijn, besturing, differentiëlen en tractieregeling afzonderlijk aanpassen. Met het Terrain Response 2 systeem kunt u de motor, de transmissie, het centrale differentieel en de onderstelregelsystemen optimaal afstemmen op de betreffende ondergrond.
HILL DESCENT CONTROL
De Hill Descent Control van Land Rover helpt u bij moeilijke afdalingen. Dit doet het systeem door een constante afdaalsnelheid aan te houden en de wielen individueel af te remmen. De Hill Start Assist zorgt ervoor dat de auto niet achteruit rolt bij het wegrijden op een helling. Daarnaast is de Defender ook nog voorzien van Gradient Release Control.
ALL TERRAIN PROGESS CONTROL
All Terrain Progress Control dient voor het aanhouden van een constante snelheid onder uitdagende omstandigheden, zoals rijden over gladde ondergrond. Het is een soort cruise control voor lage snelheden (tot 30 kilometer per uur).
DOORWAADDIEPTE
De Defender heeft een doorwaaddiepte van 900 millimeter. Hierdoor kan de auto gemakkelijk oversteken door waterpartijen. Het programma in Terrain Response verhoogt de rijhoogte van de auto met behulp van de elektronische gestuurde luchtvering. Met de unieke 3D Surround Camera met Wade Sensing maakt gebruikt van ultrasoon-sensoren in de buitenspiegels om de bestuurders te informeren door visuele waarschuwingen en geluidssignalen af te geven wanneer de hoogte van het water in de buurt komt van de maximale doorwaaddiepte.
TREKGEWICHT
De Defender heeft een trekgewicht van 3.500 kilogram. Door de Advanced Tow Assist rijdt u gemakkelijk achteruit met een trailer of aanhanger. Het touchscreen toont daarbij de actuele en gewenste rijrichting van de trailer.
ELEKTRISCHE LIER
De elektrische lier met afstandsbediening heeft een trekkracht van 4.536 kilogram en kan worden bediend tot een afstand van 45 meter. Erg praktisch wanneer u vast komt te staan met uw Defender.